fredag 9. oktober 2009

SISTE DAG I NORGE!


Tiden har gått utrolig fort! Det er veldig rart og tenke på at det faktisk er i morgen jeg og Katinka skal reise til Tanzania i selveste Afrika! WOW! Sekkene er ferdig pakka og vi gleder oss masse! Men samtidig vet vi at det kommer til å bli mange sterke inntrykk og mange tøffe dager! Det er godt vi har hverandre!

Jeg tenkte det var greit å lage en blogg, slik at dere der hjemme i kalde og slapsete Norge, kan følge litt med på hvordan vi har det på eventyr her nede i de varme strøk! Jeg skal prøve å oppdatere litt innimellom, så lenge internett tilgangen tillater det! det er herlig hvis dere legger igjen en kommentar og slikt!

PLANER: Vi skal tilbringe de to første ukene på en campingplass i Tanzania! Her skal vi gå på swahili kurs, for det er jo litt ok og kunne kommunisere med folk! ellers skal vi lære oss og spille blokkfløyte, for vi har nemlig fått i oppgave og ha blokkfløytetimer med jentene på barnehjemmet! noe vi ser veldig frem til...hmm..
Deretter skal vi jobbe på et barnehjem for jenter i 3-4 mnd. (link til venstre i margen) Dette barnehjemmet ligger i Ilula, en liten by inni landet og litt oppi fjellet. Det er nabobyen til Iringa, som dere kan se på kartet. Dette er en av de byene i Tanzania som har flest HIV og AIDS smitta, og mange av jentene på barnehjemmet er foreldreløse pga. dette.
Vi vet ikke helt hva arbeidsoppgavene våre blir, men vi skal spille blokkfløyte, leke, synge, danse og ha det veldig gøy med jentene!

Etter dette har vi ingen planer, men blir nok litt reising rundt i Tanzania. Vi må jo få med oss Safari, Zansibar og kilimanjaro! Kanskje vi drar til Uganda og Kenya. og plutselig kan vi være i en helt annen verdensdel! Vi har ingen returbillett for øyeblikket, så vi får se hva som skjer:)

3 kommentarer:

  1. jada! første mann som kommenterer!

    God tur! thats all i got to say ;)

    abracos

    SvarSlett
  2. Så utrolig spennende Synnøve!!! :D
    Jeg skal virkelig følge med på bloggen din!! :)
    Må si jeg er litt misunnelig ;P

    Mange klemmer fra Christine (f-klassen) :)


    http://acb.blogg.no/

    SvarSlett
  3. Åh, jeg gleder meg til å lese! Kos dere masse!!

    SvarSlett