torsdag 18. februar 2010

En dag i en lokal familie!

Rett før vi dro fra IOP, hadde jeg en dag og en natt i en lokal familie, for å se hvordan det virkelige livet her i landsbyen er! Dette var en interessant opplevelse. Denne familien hadde et fint hus, og hadde tilogmed strøm og TV, noe man ikke finner i veldig mange hjem i landsbyen. Hvis jeg hadde blitt sendt til et hjem der alle delte en seng, ville de gitt meg senga og selv sovet på gulvet den natta. Gjestfriheten er for stor til at det er lurt, så da er det bedre å være hos noen som har en ekstra seng.

Dagen bestod av masse matlaging.
Vi var på markedet og handlet, og vi slakta ei av hønene deres, for så å lage middag av denne.
Over ser du bilde av den stakkars høna, før og under henrettelsen. Deretter måtte vi fjerne fjøra, og dele den opp. vi fant til og med ett ferdig egg, som jeg var så heldig å få speilegg av. deretter kokte vi kjøttet, og stekte noe av innvollene. denne dagen tenkte jeg at jeg skulle virkelig nyte det å være gjest, og kanskje få meg et godt kjøttstykke, og ikke noe innvoller.dette så virkelig godt ut! men da vi skulle spise, tok mammaen i huset plutselig å lesset innvollene over på min tallerken og sa"special for guests". og da er det bare å smile og spise i vei! Det var virkelig ikke ille, men det er morsomt at det er det som ses på som de gode delene!


Ellers gikk mye av tiden med til oppvask, vaske huset, vaske klær og arbeide på åkeren. Disse jentene er flinke til å jobbe, og de står på! Det er ikke bare, bare å være tanzanianer nei!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar